Policy

– Fasta rutiner.
Vi hanterar nycklar och koder enligt säkra och bestämda rutiner, vi skriver en nyckelkvittens
vid utlåning av nycklar till hemmet. Nyklar märks på ett sätt att de inte går att identifiera av tredjepart.

– Tystnadsplikt.
Medarbetare har tystnadsplikt. Det betyder att du kan lita fullt och fast på att våra medarbetare inte för vidare information om sånt vi ser när vi utför våra städuppdrag i ditt hem.

– Personuppgifter
Vi lagrar dina personuppgifter enligt rådande GDPR lagsitfning. 

– Uppstartsbesök gratis
Vi gör ofta ett kostnadsfritt besök för att beräkna ytor och se över just ditt behov. I vissa fall, vid enklare uppdrag, är detta inte nödvändigt. Vi gör också en personlig beskrvning av just ert städ, Alla kunder har olika behov. 

– Återkommande städ 
Det är vårt absoluta mål att samma person/personer kommer vid varje städ tillfälle. 

– Rut-Avdrag
Du som köpare ansvarar för att alla villkor för rutavdraget är uppfyllda. Läs gärna mer här

– Avbokning / Sjukdom 

  • Avbokning skall göras till Adelöf Städ & Service på telefonnummer 0140375145  minst 24 timmar innan den bokade tiden. Skulle ni inte få kontakt med oss på telefon skicka ett mail till info@adelofstad.se

     Om avbokning skulle inkomma mindre än 24 timmar innan bokat besök, debiteras besöket.

  • Vi städar inte hemma hos någon där en sjuk person befinner sig. 
  • Om ordinarie person som städar hos er är frånvarande, försöker vi ordna detta med Vikarie om ni önskar detta. Om vikarie redan är bokad eller inte tillgänglig bokar vi om besöket.
  • Inställda besök där Adelöf Städ är orsaken debiteras inte.
  • Om vi skulle komma ut till Er och ni inte är hemma, eller om vi inte kan komma in i fastigheten som utlovat debiteras besöket.

– Försäkring
Ifall olyckan skulle vara framme är anställda och eventuella skador på kundens egendom givetvis försäkrade.